03-9445525

ליווי פרויקטים

הסתיים תהליך הבניה, הבית עומד על תילו ונמצאים שלב אחד לפני האכלוס, קבלת טופס 4 שהוא אישור אכלוס מהרשות המקומית. ואז מגלים שצריך להמתין זמן ממושך לקבלת הטופס ובינתיים לא ניתן להיכנס לבית החדש. 

במקום להתרוצץ לבד בין הגורמים השונים ולהמתין המון זמן, ניתן לפנות לליווי פרויקטים שיאיץ את התהליך וישלים במקצועיות רבה את כל השלבים בו.

בין אם אתם לקוחות פרטיים, יזמים או חברות בנייה, אנו מלווים את לקוחותינו ומספקים אישורים ותעודות אכלוס בתחומים שונים  תחת קורת גג אחת: ממ”דים, הג”א, כיבוי אש, גפ”מ, סולארית, מערכות המבנה, בטון, אינסטלציה, ייעוץ נגישות ועוד.

ליווי-פרויקטים

מה זה טופס 4?

טופס 4 ניתן בסיום הבניה ולאחר שמקבלים אותו ניתן לחבר את הבית לתשתיות חשמל, מים, גז ועוד. הטופס מהווה אישור אכלוס למבנה הניתן על-ידי הוועדה המקומית לתכנון ובניה, לפי התקנות של תכנון ובניה. אחרי שמקבלים אותו מקבלים טופס 5 שהוא אישר האכלוס הסופי.

קבלת טופס 4 מהווה אישור מהרשות המקומית כי התהליך של עבודת הבנייה הסתיים והמבנה מוכן ומתאים לאכלוס. עיכובים בקבלת טופס 4 עלולים לעלות במשאבים רבים של זמן וכסף. לכן כדאי להיעזר בליווי של צוות מקצועי אשר משקיע במניעת ליקויים, עיכובים, ובירוקרטיה מיותרת.

לדוגמא, לפני ביקורת של מפקח עירוני, עורך הצוות המקצועי ביחד עם הלקוחות סיור ליקויים בנכס כדי לאתר ולטפל בהם לפני שיהפכו לבירוקרטיה מסורבלת.

מה הסיבות לעיכובים בקבלת טופס 4?

חריגות בניה לדוגמא יכולות להוות עיכוב משמעותי לקבלת טופס 4, הרבה פעמים בלי בכלל שמודעים לחריגת הבנייה. חריגת בנייה היא לאו דווקא הרחבת הנכס, אלא זה שם כולל לכל חריגה מהתוכנית המקורית שאושרה בוועדה.

מדוע כדאי לקחת ליווי פרויקטים מקצועי?

ההליך של קבלת טופס 4 מצריך סנכרון רב בין הקבלן המבצע לבין הרשויות וגורמים שונים אשר משפיעים על מהירות קבלת הטופס. ככל שרמות ההיכרות המקצועית הנמוכות יותר, כך עלולים להיווצר עיכובים וליקויים מיותרים בקבלת הטופס. בחירה בחברה מקצועית יכולה לחסוך הרבה זמן, בירוקרטיה וכסף בתהליך.

מהם התנאים לקבלת טופס 4?

מי שהוא בעל היתר הבניה, בין אם זהו אדם פרטי או הקבלן, הוא זה שמגיש את הבקשה לקבלת טופס 4. בעל ההיתר אמור להיות חתום על הבקשה המוגשת וכן מודד מוסמך ועורך הבקשה להיתר. בהגשת הטופס יש לצרף את האישורים הבאים:

אישור של אדריכל ומודד מוסמך המאשרים שיש התאמה בין הבניה בפועל לבין היתרי הבנייה והתב”ע. אישור של חברת החשמל המאשרת כי המבנה מוכן לחיבור לחשמל. אישור של תאגיד המים שהמבנה מוכן לחיבור לצנרת הביוב והמים. אישור שמבנים זמניים ששימשו בזמן תהליך הבניה פונו מן האתר.

אישור חברת הגז לתקינותה של מערכת הגז. אישור שמערכות האינסטלציה וניקוז הותקנו לפי התקן. אישור של מכבי אש על עמידת המבנה בתקנים של מכבי אש. אישור בדיקת קונסטרוקטור לאיכות הבטון במבנה. אישור מהנדס שהמבנה ראוי למגורים, אישור מכון התקנים לאיטום מרחבים מוגנים ותקינות מעליות.

לעיתים הוועדה המקומית דורשת אישורים נוספים כגון, אישור על בניה ירוקה, אישור מוועדת השימור שהבניין אינו לשימור ואם הוא כן, שהוא שומר כהלכה. אישור שהבניין עומד בדרישות נגישות ואישור על רישום זיקות הנאה במרשם המקרקעין.

איך מוציאים טופס 4?

קבלת טופס 4 הוא תהליך ארוך ומומלץ להתחיל אותו מוקדם ככל האפשר ולעבוד במקביל, עד כמה שניתן, על האישורים השונים. את תהליך קבלת הטופס מתחילים לאחר שמקבלים היתרי בניה על-ידי פניה למחלקת ההנדסה של העירייה או לוועדה המקומית לתכנון ובניה.

בהתאם להיתר הבניה ולנהלים מקומיים המחלקה מוציאה מעין “טופס טיולים” עם רשימה של האישורים הנדרשים ופרטי הקשר של הגורמים המאשרים.

טופס 4 הינו אישור אכלוס שניתן על ידי הרשות המקומית. זה מסמל שבניין או מבנה נבדקו ונחשבו בטוחים ותואמים לקודי בנייה ולתקנות הרלוונטיים. זה חיוני מכיוון שהוא מעניק אישור לאכלוס או להשתמש בבניין באופן חוקי.

אישור האכלוס טופס 4 מונפק בדרך כלל על ידי מחלקת הבנייה המקומית או הרשות הרגולטורית הרלוונטית האחראית על עמידה בבנייה ובטיחות באזור.

את הבקשה לאישור אכלוס יש להגיש לאחר סיום הבנייה או השיפוץ של הבניין ובוצעו כל הבדיקות הנדרשות. אסור להכיל או להשתמש בבניין ללא קבלת היתר זה.

כדי להגיש בקשה להיתר אכלוס טופס 4, עליך להגיש את התיעוד הנדרש, אשר עשוי לכלול תוכניות בנייה, דוחות בדיקה ואישורים רלוונטיים נוספים, למחלקת הבנייה המקומית. תהליך הבקשה הספציפי עשוי להשתנות בהתאם למיקום שלך.

לפני מתן היתר האכלוס, הרשות המקומית מבצעת בדרך כלל בדיקות שונות, לרבות בדיקות מבנים, בדיקות חשמל, בדיקות אינסטלציה ובדיקות בטיחות אש. בדיקות אלו מבטיחות שהבניין עומד בכל דרישות הבטיחות והקוד.

אם הבניין לא יעמוד בדרישות בטיחות או קוד מסוימות במהלך הבדיקה, הבעלים יודיעו על הליקויים ויינתן לו פרק זמן מוגדר לתיקון הבעיות. לאחר ביצוע התיקונים הנדרשים, תיערך בדיקה חוזרת.

זמן הטיפול בהיתר האכלוס יכול להשתנות בהתאם למורכבות הפרויקט, עומס העבודה של הרשות המקומית, וכל הנושאים הבעייתיים שיש לטפל בהם. במקרים מסוימים, ייתכן שיחלפו מספר שבועות עד לקבלת ההיתר.

לא, היתר האכלוס טופס 4 אינו ניתן להעברה. היא ספציפית לבניין ולבנייתו, והיא נשארת בנכס. כאשר אתה מוכר את הנכס, על הבעלים החדש להגיש בקשה לאישור אכלוס חדש על שמם.

אכלוס או שימוש בבניין ללא אישור האכלוס הנדרש אינו חוקי ועלול לגרור קנסות, קנסות או אפילו פינוי כפוי. יש חשיבות מכרעת לקבל את ההיתר לפני השימוש בבניין כדי להבטיח בטיחות ועמידה בתקנות.

תוקף היתר האכלוס משתנה בהתאם לתקנות המקומיות. במקומות מסוימים הוא עשוי להיות תקף ללא הגבלת זמן, בעוד שבמקומות אחרים הוא עשוי להזדקק לחידוש לאחר תקופה מסוימת. חיוני לבדוק עם הרשות המקומית כדי להבין את משך התוקף.

זכור, הדרישות והתהליכים הספציפיים לקבלת אישור האכלוס טופס 4 עשויים להשתנות בהתאם למיקומך ולתקנות המקומיות. התייעצו תמיד עם מחלקת הבנייה המקומית או הרשות הרלוונטית לקבלת מידע מדויק ועדכני לגבי היתרי אכלוס באזורכם.

דילוג לתוכן